Regulamin sklepu internetowego www.boskibox.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep www.boskibox.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
-
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów
Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także
rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Sklep www.boskibox.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki
zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
elektroniczną.
-
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.boskibox.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego
Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy:
-
Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca
2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
-
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U.
2014 poz. 827),
-
Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia
23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
-
Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr
16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
-
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej
www.boskibox.pl umożliwiający utworzenie Konta.
-
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej
www.boskibox.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
-
KLIENT – Usługobiorca będący Konsumentem, który zamierza zawrzeć
lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
-
KONTO - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór
zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym
gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych
Zamówieniach.
-
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma (danie) albo usługa,
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
-
SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem
www.boskibox.pl.
-
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Damian Gruziński, Artur Obielecki, Paweł
Dzwonkowski - wykonujący działalność gospodarczą pod firmą BOSKI
BOX Damian Gruziński, Artur Obielecki, Paweł Dzwonkowski wpisaną
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, adres rejestrowy: ul. Zbójnogórska 2a, 04-802
Warszawa, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń:
ul. Akacjowa 10A, 05-220, Zielonka, NIP: 5322084850, REGON:
384145407, adres poczty elektronicznej (e-mail):
kontakt@boskibox.pl, numer telefonu: +48 662 471 147.
-
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między
Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
-
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
-
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
-
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia
Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
-
Sklep www.boskibox.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów
stanowiących w szczególności dania, które są przygotowywane według
dostępnych na stronie Sklepu i wybranych przez Klienta diet, za
pośrednictwem sieci Internet, wyłącznie na rzecz Konsumentów.
-
Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych
i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
-
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie
stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając
Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach
podanych w jego opisie.
-
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana
jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym
podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
-
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta
Zamówienia.
-
Zamówienia można składać:
-
poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień
(Sklep www.boskibox.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:
kontakt@boskibox.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 662 471 147.
-
W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji
Konta w Sklepie.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest
zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
-
Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w
godzinach pracy Sklepu. Zamówienia złożone w dni robocze po godz.
…, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego
dnia roboczego.
-
Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk
i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich
wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie
przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę
sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje
związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz
przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
-
potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
-
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do
odstąpienia od umowy.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa
w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą.
-
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon
fiskalny), który będzie dołączany do Produktu przy pierwszej
dostawie.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy
Sprzedaży niezwłocznie w dniu jej zawarcia, przelewem na rachunek
bankowy Sprzedawcy numer: 80 1020 1042 0000 8302 0421 2676 (PKO
BP) BOSKI BOX Damian Gruziński, Artur Obielecki, Paweł Dzwonkowski
ul. Zbójnogórska 2a, 04-802 Warszawa, NIP: 5322084850. W tytule
przelewu należy wpisać nr zamówienia otrzymany w mailu
potwierdzającym zakup, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
-
Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania
Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz
miejsca dostawy zakupionego Produktu.
-
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu
oraz czas dostawy Produktu przez kierowcę:
-
Czas kompletowania Produktu wynosi 1 dzień roboczy od momentu
przyjęcia Zamówienia do realizacji.
-
Dostawa Produktu (dań) następuje w okresie wybranym przez
Klienta w Formularzu Zamówienia (od daty rozpoczęcia diety
oraz przez wskazaną ilość dni, w tym soboty, jeśli tak
zaznaczono), w godzinach podanych na stronie Sklepu.
-
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie w odległości …
kilometrów od siedziby Sprzedawcy (dokładny zasięg znajduję się na
mapie opublikowanej na stronie Sklepu) za pośrednictwem transportu
własnego Sprzedawcy.
-
Klient może odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu
telefonicznym lub mailowym.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu rękojmi.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta
będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i
prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@boskibox.pl lub pisemnie na
adres: ul. Akacjowa 10A, 05-220 Zielonka.
-
W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie
ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
-
Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres:
ul. Akacjowa 10A, 05-220, Zielonka.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
-
W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –
nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia
jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną
reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa koszty
odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
-
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Konsumentowi na papierze
lub innym trwałym nośniku.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący
jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od
niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
-
W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za
niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy
lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru
niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Produktu przed jego upływem.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu
Produktu na adres: ul. Akacjowa 10A, 05-220 Zielonka.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu.
-
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca
dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1
niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do
Sprzedawcy.
-
Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od
umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument objął Produkt w
posiadanie, a w przypadku Umowy Sprzedaży polegającej na
regularnym dostarczaniu towarów przez określony czas, rozpoczęcie
biegu terminu zależy od daty otrzymania przez Konsumenta pierwszej
rzeczy.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w przypadku Umowy Sprzedaży:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
-
w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy,
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia.
-
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno
Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku
niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w
terminie ściśle określonym.
§ 9 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług
Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- Konto.
-
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie
odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej
Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część
Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 9 pkt 1
Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas
nieoznaczony.
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez
Usługobiorcę.
-
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
-
komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
-
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób
zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie
dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze
stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za
pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: kontakt@boskibox.pl.
-
W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane
kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres
e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny
podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 12 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
-
Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym
(prowadzenie Konta).
-
Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: kontakt@boskibox.pl.
-
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w
przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w
szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym
po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania
naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim
wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia
woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
-
Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze
skutkiem na przyszłość.
-
Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 13 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
-
Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem
www.boskibox.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z
zastrzeżeniem § 13 pkt 3 oraz elementów wykorzystywanych na
zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub
dozwolonego użytku) są własnością Damiana Gruzińskiego
wykonującego działalność gospodarczą pod firmą BOSKI BOX Damian
Gruziński, Artur Obielecki, Paweł Dzwonkowski, ul. Akacjowa 10A
05-220, Zielonka, NIP: 5322084850, REGON: 384145407. Usługobiorca
ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy,
będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony
www.boskibox.pl, bez zgody Usługodawcy.
-
Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej
pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów
składających się na treść oraz zawartość strony
www.boskibox.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego
Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz
karną.
-
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo
użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem
www.boskibox.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w
celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami
towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na
stronie internetowej Sklepu pod adresem www.boskibox.pl użyte są w
celach informacyjnych.
§ 14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem
polskim.
-
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z
obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a
Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z
uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4
niniejszego paragrafu.
-
Sądowe rozstrzyganie sporów:
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane
sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania
cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296
ze zm.).
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
-
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez
złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o
wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd
polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających
przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest
na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe
dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
jest bezpłatne.
-
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w
szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .